Företagsinformation
För köp som sker på denna webbplats ansvarar
- KAFFE SMAK ROSTERI
- ORG. NR 780815-8476
Adress STORGATAN 58
881 30 Sollefteå. För information om hur vi hanterar personuppgifter enligt GDPR se GDPR via länken här
Orderbekräftelse
När din order registrerats skickas en bekräftelse via e-post till den adress du angett vid beställningen. Kontrollera gärna att allt stämmer och undrar du över något kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Frågor som rör beställningar besvaras inom 48 timmar (gäller vardagar och kontakt via e-post). Observera att bekräftelsen visar att vi mottagit din order men inte att den hanterats och levererats. I de fall faktura valts som betalningsalternativ förbehåller vi oss rätten att godkänna ordern och denna kan då i enstaka fall komma att stoppas vid hanteringen.
Åldersgräns
Kaffesmak godkänner endast beställningar från personer över 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig med detta. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller öppet köp. Kontakta kundtjänst så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.
Ångerrätt
Du är skyddad av Distans- och hemförsäljningslagen och har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottar varan. Ångerrätten innebär att kunden har rätt att ångra köpet för oanvänd produkt, genom att kontakta kundservice. Vid eventuell retur står kunden för returportot. Sänd med ångerrättsformuläret som finns på baksidan av välkomstbrevet. I övrigt följer vi svensk affärssed och lagar samt Livsmedelsverkets regler för Kaffe.
Nöjdkundgaranti
Du är helt trygg när du handlar från Kaffesmak eftersom alla våra produkter har Nöjdkundgaranti. Garantin innebär att om du inte är nöjd med ditt köp, kan du skicka tillbaka varan tillsammans med ditt kvitto. Du får tillbaka pengarna utan diskussion. Du står endast förreturportot. Du har rätt att skicka produkten i retur inom 14 dagar efter du mottagit dem. Ta kontakt med kundservice innan du postar dem. Returadressen står i välkomstbrevet. När vi får tillbaka varan och eventuellt konstaterat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka det belopp du har betalat.
Reklamation
Kaffesmak följer gällande bestämmelser i Konsumentköplagen. Det innebär att du har rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Om det blir en tvist som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Kaffesmak följer alltid deras rekommendationer.
Återbetalning
Kunden har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet från den dag då företaget mottagit meddelandet. Om företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan.
Leverans
Vanligtvis kommer varan skickas från oss senast 1-2 helgfri arbetsdag efter att ordern mottagits.
Personuppgifter
Vi behandlar alla kundens personuppgifter konfidentiellt och i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR, The General Data Protection Regulation)
Leveransvillkor:
SNABB LEVERANS! Leverans sker inom 1-2 arbetsdagar efter att du lagt din order.
ALLTID FRAKTFRITT Ingen extra kostnad tillkommer för frakt.
ALLTID DIREKT HEM! Alla våra leveranser skickas direkt hem, från rosteriet utan mellanhänder, som Kaffebrev till brevlådan.